ارسال رایگان به سراسر کشور برای خرید بالای 600 هزار تومان



مته آهن HSS آزارا

مته آهن تمام سنگ خورده آزارا

نوع محصول : ابزار تراشکاری و سوراخکاری

دسته بندی محصول : مته

زیر دسته بندی محصول : مته آهن

تماس با مشاور به صورت آنلاین : 02166723223

قیمت:

9,000

تومان

درباره محصول

مشخصات مته آهن آزارا

✅ تمام سنگ خورده

✅ کیفیت و آلیاژ بسیار عالی

✅ ساخت چین

✅ بسته بندی اروپایی

✅ رنگ مشکی

✅ مناسب انواع فلزات ( به جز استیل )

✅ مناسب انواع چوب و ام دی اف

✅ از سایز 1 تا 20 میلیمتر

 

مته آهن HSS آزارا یا مته مشکی آزارا Azara

جزو دسته مته های پیچشی یا Twist drill است که به HSS معروف شده اند. HSS کوتاه شده کلمه High speed steel است.

آلیاژ مته آهن HSS آهن آزارا

فولاد تند بر یا HSS در واقع آلیاژی از فولاد است که علاوه بر کربن دارای عناصر دیگری مانند وانادیوم و مولیبدن هم باشد. افزودن این عناصر باعث می‌شود تا مته های آزارا AZARA ، در دور بالا و سرعت زیاد که به راحتی دما به بیش از ۵۰۰ درجه سانتیگراد هم میرسد تاب بیاورند و بتوانند سختی و برندگی خود را حفظ کنند و کارایی خودشان را از دست ندهند.

از جمله ویژگی های مته های آهن آزارا AZARA این است که می‌تواند سختی بالای ۶۰ راکول را تحمل کند و در برابر ساییدگی مقاومت بیشتری از خود نشان بدهد و و این بخاطر عنصر وانادیوم است که در آلیاژ آن به کار رفته است.

در  فولادی که مته های آزارا از آن ساخته شده است از عنصر مولیبدن به میزان ۱۸ درصد استفاده شده است، مولیبدن باعث افزایش سختی حرارتی می شوند و همین باعث می شود که نوک مته‌های آزرا AZARA در دمای بالای تولید شده حین کار دفرمه نشوند و تغییر شکل پیدا نکنند.

عنصر دیگری که در مته های آهن آزرا AZARA به کار رفته است کروم میباشد که با علامت اختصاصیCr نشان داده می شود. افزودن کروم به مقدار ۴ درصد باعث شده است که استحکام این مته نسبت به مته های دیگر بیشتر باشد و در برابر تنش های ضربه ای مقاوم تر عمل کند.

مته های آهن آزرا AZARA دارای وانادیوم به مقدار حدود یک درصد نیز هست که همین مقدار اندک از خوردگی و ساییدگی مته هنگام کار تا حد زیادی کم می کند.

بسته بندی مته آهن آزارا

مته های آهن آزارا در بسته بندی بسیار شکیل و محکم به بازار عرضه شده است. بسته بندی مته ها از سایز 1 تا سایز 9/5 میلیمتر به صورت ده عددی و از سایز 10 تا سایز 13 میلیمتر در بسته های 5 عددی و از سایز 13/5 با بالا به صورت تکی در وکیوم های پلاستیکی  به مصرف کنندگان ارایه شده است. تنوع مته های آهن آزارا AZARA از 1 تا 20 میلیمتر را در بر می‌گیرد.

کاربرد مته آهن آزارا

طیف استفاده کنندگان از مته های مشکی آزارا AZARA بسیار گسترده بوده و از مصارف عمومی و خانگی تا صنعتی را پوشش دهد. دلیل این مسئله هم کیفیت بسیار عالی مته های آزرا AZARA می باشد که در مقایسه با خیلی از رقبای خود قیمت پایین تری دارد.

روش کار با مته آهن HSS آزارا

برای سوراخ کاری با مته های آهن آزارا AZARA نیازی نیست که زورآزمایی کنید و فشار زیادی را به دریل یا خودتان وارد کنید، مته های AZARA به خاطر زاویه یا نوک مته که 135 درجه است بیشترین تاثیر و تماس را با سطح قطعه ایجاد می‌کند و با براده برداری سریع، مانع از فشار بیش از حد به بازو یا دریل می‌شود.نوک مته های آزارا به گونه‌ای طراحی شده است تا بیشترین سطح را در بر گرفته و میزان سر خوردن مته روی سطوح سخت به حداقل کاهش پیدا کند. به عبارت ساده‌تر مته های مشکی آزرا مرکزگرا هستند و نیازی به نشانه گذاری سطح کار قبل از سوراخ کردن ندارند.

مته آهن HSS آزارا مناسب چیست؟

آلیاژ به کار رفته برای مته های آهن آزارا به راحتی سطوح فلزی مثل آهن و چدن یا چوب های سخت را سوراخ میکند و بسیار کارآمد و موثر است. با شیارهایی که روی بدنه مته تعبیه شده است به آسانی براده ها را به بیرون هدایت می کند و از افزایش دمای مته و قطعه کار جلوگیری می کند که همین امر، عمر مته و دستگاه را افزایش می دهد و از گیر کردن مته در داخل سوراخ جلوگیری می کند.

دلیل شکسته شدن مته آهن HSS آزارا

خیلی از مواقع دلیل عمده شکستن مته، گیر کردن آن داخل سطح کار است که با براده برداری صحیح توسط مته از آن جلوگیری می شود.

اندازه های مته آهن آزارا

 مته های آهن با کیفیت آزرا AZARA در سه اندازه معمولی، نیمه بلند که بسته به سایز در محدوده 110 تا 150 میلیمتر و بلند که طول آن به 300 میلیمتر می رسد بر اساس نیاز مصرف کنندگان به بازار عرضه شده است.

طول های مختلف مته های AZARA، سوراخکاری در عمق های مختلف را پوشش می دهد. توصیه ای که به مصرف کنندگان می شود این است که بهتر است هنگام استفاده از مته های بلند برای جلوگیری از شکسته شدن مته از دور پایین دریل استفاده شود و هنگامی که سوراخ به اندازه کافی عمیق شد می توانند از دورهای بالاتر نیز استفاده کنند.

تیز کردن مته آهن HSS

احیانا اگر بعد از سوراخ کاری زیاد، نوک مته کند شود مته های آهن آزارا AZARA این قابلیت را دارند که می‌توان آن را بارها و بارها تیز کرد. بهتر است برای به دست آوردن بهترین نتیجه مته را با دستگاه مته تیز کن برقی تیز کرد ولی بسته به شرایط می‌توان آن را با مته تیز کن دستی یا سنگهای رومیزی دیگر هم تیز کرد که بستگی به مهارت شخص دارد.

البته قبل از تیزکردن باید توجه داشت که مته لب پر نشده باشد.

نکات ایمنی کار با مته آهن HSS

بهتر است همیشه قبل از شروع کار نکات ایمنی را رعایت کنیم و از عینک و دستکش مناسب استفاده کنیم روغن کاری مته های آزرا قبل از شروع کار باعث می شود تا درون قطعه روانتر عملکرد و از افزایش دمای مته جلوگیری شود.

بهتر است قبل از شروع سوراخکاری با مته های آهن آزرا AZARA مطمئن شویم که قطعه سر جای خودش ثابت باشد و سعی کنید از گرفتن قطعه با دست خودداری کنید.

اگر هنگام کار مته گیر کرد زور آزمایی بی مورد نکنیم و به جای بالا بردن سرعت دریل یا فشار بی‌مورد به دستگاه سه نظام را شل کرده و مته را خارج کنیم، حتی از دور معکوس دریل هم نباید برای خارج کردن مته استفاده کرد.

روش کار با مته آهن آزارا

برای سوراخ کردن قوطی و چیزهای مشابه که مابین آن فضای خالی وجود دارد بهتر است با احتیاط عمل کنیم یعنی بعد از اینکه سطح اول سوراخ شد از برخورد شدید و ضربه‌ای مته به سطح بعد جلوگیری نماییم چون در آن زمان که مته به خاطر سوراخ کاری شدیداً داغ شده با ضربه‌ای ممکن است نوک مته از شکل استاندارد خود خارج بشود و برای سوراخکاری های بعدی به خوبی عمل نکند.

بعد از استفاده از مته و پایان سوراخکاری بهتر است با فرچه ی سیمی شیار ها را تمیز کنیم و با پارچه ای که به روغنهای روانکار آغشته است مته را پاک کنیم.

اگر تعداد سوراخ کاری قطعات ما زیاد است بهتر است که مابین سوراخکاری ها کمی مکث نموده و دمای مته را پایین بیاوریم تا از سوختن مته جلوگیری شود.

سایز بندی:
از سایز 1 تا 20 میلیمتر
نوع:
مته آهن HSS ( مته خشکه ) Din 338
کیفیت:
عالی ( مطابق استاندارد های اروپا )
کاربرد:
قابلیت سوراخ کاری روی همه آلیاژ های فلزو چوب ( به جز استیل )
کشور سازنده:
جمهوری خلق چین
توضیحات:
تمام سنگ خورده
افزودن نظر