ارسال رایگان با پست به سراسر کشور برای خرید بالای ۸00 هزار تومان



مته گازور لبه دار آزارا

مته گازور چوب لبه دار آزارا

نوع محصول : ابزار تراشکاری و سوراخکاری

دسته بندی محصول : مته

زیر دسته بندی محصول : مته چوب، خزینه و گازور

سایز
35 لبه دار
تعداد در بسته
تکیبسته 10 عددی
تماس با مشاور به صورت آنلاین : 02166723223

قیمت:

195,000

تومان

درباره محصول

مشخصات مته گازور لبه دار آزارا

✅ سایز 35 میلیمتر

✅ مناسب انواع چوب و ام دی اف

✅ مطابق با استاندارد ام دی اف 16 میلیمتر ( عموما ام دی اف های خارجی )

✅ بدون نیاز به اندازه گیری عمق سوراخ

✅ دارای الماس مقاوم با طول عمر بالا

✅ مناسب انواع دریل ها

✅ مناسب افراد غیر حرفه ای و حرفه ای

تفاوت مته گازور چوب با گردبر چوب

 

هنگام ایجاد سوراخ در چوب، مته ها و دستگاه های مختلفی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند. دو مورد از متداول ترین آنها مته گازور چوب و گردبر چوب هستند. هر دو برای ایجاد سوراخ در مواد برای کاربردهای مختلف استفاده می شوند.

مته گازور چوب چیست؟

مته گازور چوب مته‌ای است که برای سوراخ کردن مواد نرم‌ مثل چوب طراحی شده است. دارای نوک تیز در مرکز است که شبیه به یک مته چوب نیش دار به نظر می رسد. لبه های برش مسطح در مرکز شبیه مته برگی چوب هستند. علاوه بر این، یک مته گازور چوب دارای دو تیغه شعاعی با لبه های برش در حاشیه است

بسته به مته گازور چوبی که استفاده می‌شود، می‌توانید سوراخ‌هایی را تا انتها یا فقط تا حدی از مواد سوراخ کنید. به علاوه، می‌توانید سوراخ‌های روی هم، سوراخ‌های زاویه‌دار یا جیبی ایجاد کنید و همچنین بریدگی‌هایی را روی لبه مواد قرار دهید.

مته ها گازور چوب از نظر ایجاد سوراخ های منظم در چوب و مواد نرم تر نسبت به مته های آهن برتری دارد. مته های آهن لبه های ناصافی را ایجاد می کنند که در انواع خاصی از کارها مطلوب نیست. بعلاوه، مته های گازور چوب می‌توانند سوراخ‌های زاویه‌دار با کارایی بیشتری ایجاد کنند. این بدان معنی است که برای ایجاد سوراخ در پروژه های خاص، مته گازور چوب نه تنها برتر است، بلکه در چنین مواردی استفاده آسان تر است.

چرا به مته گازور چوب، مته گازور یا فورسنتر می گویند؟

این مته به افتخار بنجامین فورستنر که یک اسلحه ساز بود نامگذاری شد. فورستنر اختراع خود را در سال 1874 ثبت اختراع کرد، زمانی که در آن تعداد زیادی اسلحه همراه با دستگیره ها با دست روی هر سلاح نصب می شد. از آنجایی که این امر به دقت قابل توجهی نیاز داشت، ابزارها و مته های ویژه‌ای برای آسان‌تر کردن کار در زمان معقول ایجاد شدند.

آقای فورستنر مصمم بود یک مته جدید ایجاد کند که بتواند سوراخ های دقیق و تمیزی را روی چوب ایجاد کند و به طور کلی از مته های اختراع شده توسط راسل جنینگز که در آن زمان رایج بود برتر باشد. او موفق شد به هدف خود مبنی بر ایجاد قطعه‌ای که بتواند سوراخ‌های صافی را روی چوب ایجاد کند، دست یابد و اختراع او چه خار مرکزی در قطعه کار درگیر باشد چه نباشد، کارساز بود.

فورستنر با ایجاد مته ای ( مته گازور چوب ) که نه تنها برتر بود بلکه کاملاً همه کاره بود موفق شد. نتیجه این بود که مته های فورستنر ( مته های گازور چوب ) نه تنها برای اسلحه‌ سازی بلکه برای پروژه‌های دیگری که در آنها سوراخ‌های صاف و تمیز مورد نیاز بود، در سراسر جهان محبوب شدند.

هدف یک مته گازور چوب چیست؟

در طول سال‌ها، مته گازور چوب از نظر ایجاد حفره‌هایی با خطوط صاف‌تر با سرعت بیشتری بهبود یافته است.

هدف اصلی مته گازور چوب ایجاد سوراخ های تمیز و صاف روی یک تکه چوب است. همچنین می توان از آن برای حفاری دهانه های همپوشانی، سوراخ های با قطر بزرگ و سوراخ های زاویه دار استفاده کرد. این تکه ها در برش تمیز روکش های چوبی نیز مفید هستند.

آیا متوجه شده اید که نقطه نوک مته گازور چوب یک علامت در مرکز دایره گرد ایجاد کرده است؟

می توانید از یک مته گازور چوب برای ساختن سوراخ های متقابل استفاده کنید. فقط باید ابتدا سوراخ را انجام دهید و سپس سوراخ پیچ را دریل کنید.

یکی از معایب قطعات سنتی مته گازور چوب این است که بسته به مقدار مواد بریده شده، تمایل به مسدود شدن دارند. به علاوه، آنها همچنین تمایل به سوزاندن چوب را به دلیل گرمای تولید شده توسط مته گازور چوب دارند. کلت مته های گازور چوب یک پیشرفت هستند زیرا به یک شکل مسدود نمی شوند و دندانه ای دارند که به جلوگیری از سوزش کمک می کند.
یکی دیگر از تغییرات، مته گازور چوب چند خار یا مته دندانه دار با طراحی خاص دندان است. اگر از نسخه سنتی استفاده می کنید، با سرعت آهسته شروع کنید و سوراخ کاری کنید و زمانی که تیغه های برش به مواد نفوذ کردند، دور در دقیقه را افزایش دهید.

گردبر چوب چیست؟

گاهی اوقات به آن سوراخ کاتر می گویند، این نیز یک قطعه برش است اما با طراحی منحصر به فرد. این ابزار دارای یک مته پایلوت در مرکز و یک اره استوانه ای با دندانه های برش محیطی می باشد.
ظاهری شبیه قوطی سوپ دارد که در انتهای آن دندان ها قرار گرفته است. این شکل حلقوی هنگام فشار دادن به سطح، سوراخی را در مواد ایجاد می کند.

 

بیرون آمدن از مرکز گردبر چوب، مته ای است که ابتدا مواد هسته را برش می دهد، این یک راهنمای صاف برای گردبر چوب است که به دنبال آن می رود و کل مواد را برش می دهد. مواد برش خورده پس از جدا شدن داخل قوطی خواهد بود. اگر می خواهید از قطعه گردی که بریده شده است استفاده کنید، می توانید از گردبر چوب بدون مته پیلوت نیز استفاده کنید.

این نوع گردبر چوب باید به طور کامل مواد را برش دهد، در غیر این صورت فقط حلقه ای با سوراخ در مرکز باقی می ماند. مزیت اصلی اره حفره ای در مقایسه با اره های معمولی این است که می توان مواد را تمیز و کارآمد جدا کرد. این بدان معنی است که در مقایسه با یک گردبر به قدرت کمتری نیاز دارد در حالی که در مقایسه با مته گازور چوب، مواد بیشتری را برش می دهد.


اندازه های گردبر های چوب

اره های سوراخ دار از قطر ½ اینچ تا 8 ¼ اینچ (13 میلی متر تا 210 میلی متر) در دسترس هستند. با این حال، اندازه های 3/8 اینچی تا 5 اینچی رایج ترین مته های موجود هستند. برای اکثر کارهای نجاری‌ام، از مته آهن یا مته برگی برای سوراخ‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنم.
آنها به عنوان مجموعه نسخه غیر آربورد یا تک مته ای که دارای یک آربور ثابت (معمولاً ⅜″ ساقه شش گوش) در دسترس هستند.

مواد تشکیل دهنده

اره های سوراخ دار در فولاد کربن بالا، فولاد پرسرعت (HSS) و دو فلزی موجود هستند که می توانند از طریق چوب نرم، چوب سخت، پلاستیک، گچ تخته، دیوار خشک و غیره برش دهند.
همچنین می توانید برش هایی با نوک کاربید برای نفوذ در فلزاتی مانند آلومینیوم تهیه کنید.

استفاده از مته های گازور چوب به جای گردبر چوب

در حالی که هر دو مته کار مشابهی انجام می دهند، تفاوت های مهمی وجود دارد که قبل از شروع کار باید بدانید.

اندازه سوراخ

اندازه یک مته گازور چوب از 14 میلیمتر تا 100 میلیمتر متغیر است. این به طور کلی در مقایسه با گردبر چوب کوچکتر است که بسته به اندازه مورد استفاده می تواند سوراخ ها را از 14 تا 300 میلیمتر برش دهد.

عمق سوراخ

عمق سوراخ به طول مته یا گردبری که استفاده می شود بستگی دارد. برای مته های گازور چوب، سوراخ ته صاف خواهد بود، اما بسته به عمق مواد نیز سوراخ می شود. گردبر چوب فقط مواد مورد استفاده را سوراخ می کند.
تفاوت واقعی زمانی شروع می شود که می خواهید سوراخ های عمیق ایجاد کنید. با مته گازور چوب، می توانید از یک افزونه برای برش عمیق تر استفاده کنید.


کیفیت برش

هر دو سوراخ های تمیزی را در مواد در مقایسه با سوراخ های ناهموار ایجاد شده توسط مته های معمولی ایجاد می کنند. از این دو، مته گازور چوب به لطف طراحی مته، تمیزترین سوراخ را برش می دهد. گردبر چوب نیز با روکش خوبی بریده می شود، اما در مقایسه با مته گازور چوب کاملاً تمیز نخواهد بود.

سرعت برش

در اینجا، گردبر چوب مزیت دارد زیرا می تواند در مقایسه با مته گازور چوب سریعتر برش دهد. اگرچه سرعت برش در مقایسه با مته سریع نیست، اما با استفاده از گردبر چوب می‌توانید کار را سریع‌تر تکمیل کنید. مته گازور چوب برای ایجاد یک سوراخ تیز و تمیز به زمان بیشتری نیاز دارند.

در پایان، استفاده از مته گازور چوب یا گردبر چوب به نوع کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. اگر سوراخ‌های کوچک و دقیقی برای پروژه خود ایجاد کنید، یک مته گازور چوب بهتر است. اگر نیاز به ایجاد سوراخ های بزرگتر از 100 میلیمتر دارید، گردبر چوب برتر است و باید کار را به سرعت تکمیل کنید.

هزینه مته ها

مته های گازور چوب در مقایسه با گردبر های چوب ارزان‌تر هستند و سوراخ تمیزتری با لبه‌هایی ایجاد می‌کنند که در مقایسه با گردبر چوب مشخص‌تر هستند. با این حال، سوراخ ایجاد شده کوچکتر خواهد بود و ممکن است با مشکل سوختن یا گرفتگی مواجه شوید. اگر از مته کلت پیشرفته‌تر استفاده کنید که کار مشابهی را در مقایسه با مته گازور چوب انجام می‌دهد، اما بدون مشکلات سوختن یا گرفتگی، تغییر می‌کند.


آیا می توانم از مته گازور چوب با دریل دستی استفاده کنم؟

می توانید از مته گازور چوب با دریل معمولی یا دریل شارژی استفاده کنید. نوک نقطه تیز در مرکز به شما امکان می دهد سوراخ را پیدا کنید و از سرگردانی آن جلوگیری می کند.
با این حال، اگر در حال سوراخ کردن سوراخ های روی هم یا بزرگ کردن سوراخ های موجود هستید، بهتر است این کار را با مته، دستگاه فرز یا تراش انجام دهید.

نتیجه:


اینکه کدام یک را انتخاب می کنید به آنچه از نظر سوراخ کردن مواد در مواد می خواهید بستگی دارد. محدودیت های گردبرچوب را در نظر داشته باشید زیرا سوراخ باید تا انتها طی شود. مته های گازور چوب می تواند متوقف شود و بدون نیاز به عبور از آن، سوراخی با کف صاف در مواد ایجاد کند.

 

سورراخ لولا گازور در درب کابینت چیست؟

ممکن است فکر کنید که ما در مورد کم جذاب ترین قسمت در صحبت می کنیم. اما وقتی می گوییم "لولا گازور"، منظور ما سوراخ سوراخ شده در در است که لولا در داخل آن قرار دارد. با نصب لولا، متوجه سوراخ نمی‌شوید، اما بخشی جدایی‌ناپذیر درب است، و چیزی که باید هنگام سفارش درب کابینت جایگزین در نظر داشته باشید.


لولای گازور چیست؟

هنگامی که درهای کابینت شما دارای لولاهای مخفی هستند، به این معنی که لولاها در داخل کابینت قرار دارند و هنگامی که درها بسته می شوند نامرئی هستند، صفحه لولا در داخل چیزی قرار می گیرد که به آن فنجان لولا می گویند. فنجان لولا چسبندگی محکم و تراز مناسب بین در و لولا ایجاد می کند به طوری که هر بار به آرامی نوسان می کند. حفاری لولا به سادگی فرآیند سوراخ کردن فنجان لولا و همچنین دو سوراخ کوچکتر در بالا و زیر فنجان است که در آن لولا متصل می شود.

دست زدن به لولا گازور

درهای کابینت برای لولا گازور به تنهایی امکان پذیر است، اما آسان نیست. شما باید دقیق اندازه گیری کنید و با دقت برش دهید و اشتباهات کوچک می توانند در را خراب کنند. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می‌کنیم که سوراخ‌های لولا را در هر یک از درهای شما با هزینه کم با مته گازور چوب لیه دار ایجاد کنیم. شما به سادگی باید تعیین کنید که آیا سوراخ ها باید 3 میلی متر باشد یا 5 میلی متر (بسته بندی با لولاهای شما باید مشخص شود). همچنین می‌توانید برای قرار دادن سوراخ‌ها در ارتفاع‌های مختلف هزینه اضافی کمی بپردازید، اما ابعاد استانداردی که ما استفاده می‌کنیم برای اکثریت قریب به اتفاق لولاها کار می‌کند. در نهایت، به ما اطلاع دهید که آیا سوراخ های خلبان را می خواهید یا نه. برای سهولت هر چه بیشتر کارها، لولاها و لولاهای گازور را همزمان به ما سفارش دهید، به این ترتیب می دانید که همه چیز به درستی تراز شده و به راحتی نصب می شود.

چرا درهای با کیفیت به لولاهای با کیفیت نیاز دارند

وقتی در حال طراحی مجدد آشپزخانه یا انتخاب درب کابینت جایگزین هستید، زیاد به لولاها فکر نمی کنید. اما در نهایت، باید تصمیم بگیرید که از کدام لولاها و نحوه نصب آنها استفاده کنید. و اگر در نهایت ارزان‌ترین لولاهایی را که می‌توانید پیدا کنید انتخاب کنید یا خودتان بدون آماده‌سازی کافی با فرآیند خسته‌کننده لولا مقابله کنید، می‌تواند پروژه شما را به روشی که انتظارش را ندارید از مسیر خارج کند. شما درهای کابینت خود را چندین بار، حتی ده ها بار در روز باز می کنید. اگر آن درها به طرز ناخوشایندی تاب بخورند، صدای عجیبی تولید کنند یا شما را مجبور به اعمال فشار زیاد کنند، آزاردهنده روزمره خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم لولاهای بلوم با بسته نرم را انتخاب می‌کنند که مهندسی آلمانی برای بستن درب‌ها به‌جای برخورد با قاب کابینت است. همراه با لولا، مشتریان به ما اعتماد می‌کنند که سوراخ‌های لولا را سوراخ کنیم و می‌دانند که کار به خوبی و با قیمت منصفانه انجام خواهد شد. چه چیزی در کابینت خسته کننده است؟ چیزی که نمی توانید نادیده بگیرید.

استفاده از مته گازور لبه دار چوب

هنگامی که درب کابینت جایگزین را سفارش می دهید، نمی خواهید زمان و انرژی زیادی را صرف آماده سازی آنها کنید، به خصوص اگر مجبور باشید خودتان آنها را رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی کنید. شما نمی خواهید چیزی مانند خسته کننده لولا را نادیده بگیرید، اما نمی خواهید در آن گرفتار شوید. به همین دلیل است که ما آن را بر روی هر یک از درهای انتخاب گسترده و متنوع خود ارائه می دهیم.

 

 

 

 
سایز بندی:
فقط سایز 35 میلیمتر
نوع:
مته گازور همراه با لبه محافظ جهت جلوگیری از سوراخکاری بیش از حد برای جای لولا گازور
کیفیت:
عالی ( مطابق استاندارد های اروپا )
کاربرد:
مناسب ام دی اف و انواع چوب
کشور سازنده:
جمهوری خلق چین
توضیحات:
همراه با نوک الماس از جنس تنگستن کارباید با کیفیت بسیار بالا
افزودن نظر