ارسال رایگان به سراسر کشور برای خرید بالای 600 هزار تومان



مته گازور آزارا

مته گازور مخصوص چوب و ام دی اف آزارا

نوع محصول : ابزار تراشکاری و سوراخکاری

دسته بندی محصول : مته

زیر دسته بندی محصول : مته چوب، خزینه و گازور

تعداد در بسته
تکی
تماس با مشاور به صورت آنلاین : 02166723223

قیمت:

64,000

تومان

درباره محصول

مته گازور چیست

شاید بارها نیز برای شما پیش آمده باشد که هنگام کار با چوب به سوراخی احتیاج پیدا کنید که سطح مقطعی صاف و هموار داشته باشد و یا اینکه نیاز داشته باشید تا مکانی را برای  اتصالات ایجاد کنید مانند درآوردن جای لولای گازور کابینت و یا جک هایی که روی کابینت سوار می شوند در این موقع نیاز به سوراخکاری با قطر و عمق مشخصی پیدا می‌کنید.

مته مناسب برای سوراخ کردن چوب چیست؟

هنگام برخورد با موارد فوق، خیلی از افراد فکر می‌کنند که می‌توان با استفاده از مته (مته برگی یا مته مارپیچ) سوراخ مورد نظر را ایجاد کرد، اما این مطلب را در نظر نمی گیرند که مته های برگی به خاطر ساختار و سرعت بالایی که دارند ممکن است سوراخ کاری را خراب کرده و از طرف دیگر سوراخ بیرون بزند و یا چوب آسیب دیده و باعث ترک و شکستگی شود و در بهترین حالت بعد از سوراخ کاری سطح مقطع زبری را به جا بگذارد.

سوراخ کردن با مته مارپیچ

 سوراخ کاری با مته های مارپیچ هم تبعات خود را به دنبال دارد با اینکه ممکن است سوراخ صافی ایجاد کند ولی انتهای سوراخ مخروطی شکل است و معمولاً برای سوراخ های خیلی قطور به صرفه نیست و هزینه بردار است به خاطر اینکه مته های درشت خیلی گران هستند.

بهترین مته برای سوراخ کردن چوب و ام دی اف

در این گونه مواقع بهترین ابزاری که به کار می آید مته گازور است . این ابزار با ایجاد حفره های دقیق با انتهای پخ و یک ورودی برش خورده، کار تمیزی را به ما تحویل میدهد. گازور آزارا یکی از برندهای با کیفیت و مناسبی است که به بازار عرضه شده است می‌تواند احتیاجات ما را برآورده سازند.

ساختار مته گازور آزارا چگونه است

اصولاً تمام مته های گازور دارای سه بخش اصلی هستند قسمت اول شفت مته است ست که در بیشتر مته های گازور پله ای می باشد یعنی قسمت انتهایی باریکتر و قسمتی که به بدنه متصل است ضخیم تر می باشد. در واقع قسمتی از مته است که داخل سه نظام قرار می گیرد و وظیفه چرخاندن گازور را به عهده دارد پس هنگام خرید باید دقت کرد که انتهای شفت داخل سه نظام جا شود. شفت به صورت عمود به بدنه گازور جوش داده شده است  و وظیفه چرخش و هدایت مته گازور آزارا را به عمق سوراخ دارد.

دومین قسمت، بدنه گازور نام دارد که به شفت متصل می شود. سایزی که به گازور اطلاق می شود درواقع قطر بدنه است که با میلی متر بیان می شود وظیفه اصلی بدنه، نگه داشتن تیغه هاست. جنس شفت و بدنه هر دو از فولاد آبدیده است.

سومین و مهمترین بخش مته گازور، تیغه هایی است که در یک راستا روی بدنه متصل و به آن جوش داده شده است. جنس این تیغه ها از کاربید تنگستن است که عمل برش و سوراخ کاری را به عهده دارد. این تیغه ها جهت دار بوده به نحوی که هنگام چرخش در جهت حرکت عقربه های ساعت برنده هستند و کارایی دارند.

مابین دو تیغه درست در راستای شفت یک زائده کوچک و نیش مانندی وجود دارد که به جهت جلوگیری از سر خوردن و لغزیدن مته گازور روی چوب طراحی شده است چون در غیر این صورت ممکن است مته هنگام سوراخکاری به اطراف جابجا شده و علاوه بر آسیب زدن به چوب سوراخ دقیقی را به ما ارائه نکند.

انواع مته گازور

تنوع مته گازور اندک است است و مسئله ای را که باید به آن توجه داشت این است که این مته به صورت استوانه ای سوراخ ایجاد می کند.

نحوه سوراخکاری مته گازور آزارا

مته گازور ابزاری است که توسط سه نظام به چرخش در می آید بنابراین روی دریل های دستی، ستونی و دستگاه تراش کاربرد دارد اما به خاطر اینکه بیشترین کارایی را زمانی دارد که نیرویی آن را به سمت پایین فشار دهد، پس برای دریل های ستونی و دستگاه های تراش بسیار عالی عمل می کند

ساختار مته گازور آزارا

حاشیه های مته گازور آزارا دارای لبه های صاف و صیقل خورده ای است که هنگام سوراخکاری لبه های چوب را تمیز و یکدست می کند. نحوه چرخش و سوراخکاری آن مثل اکثر ابزار آلات سوراخکاری راست گرد است و در حالی که به سرعت، حول محور اصلی می چرخد تیغه هایی که روی گازور جوش داده شده اند به راحتی چوب را برش داده و سوراخ میکند. اگر تیغه ها خیلی تیز نباشند، گازور تکه های برش را مانند براده خارج می کند ولی اگر تیغه های مته، مانند مته‌های گازور آزارا تیز و با کیفیت باشند چوب مانند پوست سیب برش میخورد و جدا میشود.

 سایز بندی مته گازور آزارا چگونه است

گازور نیز مانند سایر مته ها از قبیل برگی، مخروطی، خزینه و … در سایز و ابعاد مختلف تولید می گرد و اندازه کارگیر آن متفاوت می باشد و از ۱۵ میلیمتر تا ۱۰۰ میلیمتر متغیر است.

در حال حاضر مته های گازور آزارا شامل سایزهای ۲۲، ۲۵ و ۳۵ میلی متر می باشد که سایز ۳۵ میلیمتر به دو صورت لبه دار و ساده به صنعتگران ارائه می شود.

مته گازور لیه دار آزارا

طراحی مدل لبه دار به این صورت است که در قسمت انتهایی بدنه مته یک حاشیه دارد که اصطلاحاً به آن لبه می گویند و باعث می‌شود هنگام سوراخکاری مته تا عمق مشخصی فرو برود و حفره را ایجاد کند و بیشتر از آن پیشروی نمی کند.

چه نکاتی را باید هنگام کار با مته های گازور آزارا رعایت کرد

هنگامی که مته گازور را داخل سه نظام گذاشتید،به خوبی آن را محکم کنید که موقع کار هرز نچرخد.

استفاده از عینک و ملزوماتی از این قبیل ضروری است تا از پرتاب براده ها به چشم جلوگیری شود

سرعت برش و سوراخکاری مته گازور برخلاف مته های مارپیچ خیلی پایین تر است و در صورتی که جنس چوب خیلی سخت و یا تعداد سوراخ کاری زیاد باشد ممکن است مته گازور بیش از حد داغ شده و یا حتی باعث سوختن چوب شود. چون مته های گازور ساختار مارپیچی برای خارج کردن براده ها ندارند و باید هنگام یا بعد از اتمام سوراخکاری براده ها را خودتان خارج کنید.

بعد از اتمام کار آن را تمیز کرده تا برای دفعات بعد نیز قابل استفاده می باشد.

 

سایز بندی:
از سایز 14 تا 100 میلیمتر
نوع:
مته گازور چوب
کیفیت:
عالی ( مطابق استاندارد های اروپا )
کاربرد:
انواع چوب و ام دی اف MDF
کشور سازنده:
جمهوری خلق چین
توضیحات:
دارای نوک تنگستن کارباید با دوام و طول عمر بالا
افزودن نظر