ارسال رایگان با پست به سراسر کشور برای خرید بالای ۸00 هزار تومان



سوهان چوب نیم گرد

سوهان نیم گرد مخصوص چوب

نوع محصول : ابزار نجاری و آهنگری

دسته بندی محصول : سوهان

تماس با مشاور به صورت آنلاین : 02166723223

قیمت:

170,000

تومان

درباره محصول
 

مشخصات سوهان چوب نیم گرد

✅ سوهان مخصوص چوب
✅ نیم گرد
✅ بدون دسته
✅ ساخت چین
✅ دارای طول عمر بالا
✅ کیفیت خوب
✅ از سایز 6 تا 14 اینچ
✅ دارای زبری مناسب
✅ مناسب انواع کارهای چوبی
 

سوهان چوب نیم گرد: با این ابزارهای ساده بیشتر شکل دهید و صاف کنید (و کمتر سنباده بزنید).

با این ابزار سوهان چوب ساده بیشتر شکل دهید و صاف کنید (و کمتر سمباده بزنید).

برای سال‌ها، سوهان های چوب به عنوان ابزار های نه چندان مخفی بود. مجموعه من که در یک دید ساده در کنار میز کار ما پنهان شده است، هرگز یک نظر از هیچ بازدیدکننده ای ایجاد نکرده است. مسلماً، این ابزارهای ساده دندانه‌دار فولادی فاقد حس عاشقانه هواپیماها، اره‌های دستی و مغارها هستند، اما چیزی که از نظر جذابیت کم هستند، عملکردشان را جبران می‌کنند.

 سوهان های چوب جزو پرطرفدارترین ابزارهای حرفه نجاری هستند زیرا استفاده از آنها سریع و کارآمد است. خواه این کار نیاز به برداشتن انبارهای سنگین، پاک کردن علائم ابزار، اصلاح منحنی ها، رام کردن پارگی، نصب یک قطعه فلزی یا حتی تعمیر ابزار دیگری داشته باشد، یک سوهان وجود دارد که می تواند کار را انجام دهد.

این شکل دهنده ها و صاف کننده های ساده برای استفاده موثر به مهارت کمی نیاز دارند، اما همانطور که به زودی خواهید دید، منحنی یادگیری به طرز شگفت آوری کوتاه است. و بر خلاف بسیاری از ابزارهای دستی دیگر، سوهان‌های چوب آماده کار هستند. بزرگترین مانع برای استفاده از این ابزارها ممکن است انتخاب مناسب باشد.

در ادامه بخوانید تا بدانید چه چیزی در دسترس است و چگونه می توانید این ابزارهای دندانه دار را برای خود کار کنید. به عنوان یک جمع بندی، یک مجموعه استارتر را در اختیار شما قرار می دهم که تقریباً در هر کارگاهی می توان از آن استفاده فوری کرد.

سوهان چوب را به طور همزمان به پایین و در سراسر کار تغذیه کنید. سعی کنید از تمام طول ابزار استفاده کنید تا دندان ها به طور یکنواخت ساییده شوند.

سوهان چوب

سوهان های چوب که به راحتی با دندان های مثلثی برجسته خود شناسایی می شوند، در عملیات شکل دهی و مجسمه سازی اولیه روی چوب عالی هستند. برخلاف سایر ابزارهای شکل‌دهی، مانند چاقوها و تیغه‌ها، سوهان‌ها مواد را در جایی که دانه تغییر جهت می‌دهد یا اگر انباشت زیاد شکل باشد، پاره نمی‌کنند.

استفاده از سوهان چوب نسبتاً شهودی است، اما چند نکته می‌تواند به شما کمک کند تا برش‌های سریع‌تر و سطوح صاف‌تری داشته باشید. هنگام استفاده از سوهان چوب، با انجام چند حرکت تست سبک شروع کنید تا زاویه حمله ترجیحی را تعیین کنید. (این امر به ویژه در مورد سوهان های چوب دست ساخته صادق است. بسیاری از آنها فقط برای استفاده در دست راست یا چپ طراحی شده اند.) سپس، از پاس های طولانی و پیوسته با زاویه تقریباً 45 درجه استفاده کنید، همانطور که در شکل نشان داده شده است، به طور همزمان به سمت پایین و در سراسر کار تغذیه کنید. عکس A. اجازه دهید ابزار کار را انجام دهد. یک سوهان چوب تیز برای بریدن به فشار زیادی نیاز ندارد. (در مقابل، یک سوهان چوب از روی قطعه کار می گذرد.)

با سوهان چوب، مانند سایر ابزارهای دستی، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید (عکس B، زیر را ببینید). سوهان های چوبی همه منظوره عمومی، که گاهی اوقات به عنوان سوهان کاری های کابینتی شناخته می شوند، دارای ردیف دندان های یکنواختی هستند که سطح نسبتاً ناهمواری را در خود باقی می گذارند. کیفیت پایین برش می تواند نیاز به تمیز کردن قابل توجهی داشته باشد.

سوهان های با کیفیت بهتر به عنوان سوهان های «نگو ساز» یا «کابینت ساز» برچسب گذاری می شوند. این ابزارها دارای دندان‌های تکان‌دهنده هستند که سطح بسیار صاف‌تری نسبت به سوهان‌های معمولی باقی می‌گذارند. سوهان های الگوساز را می توان ماشینی یا دستی ساخت. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، گران ترین سوهان های دست ساخته به کمترین میزان پاکسازی نیاز دارند.

 

 

سوهان برای کار چوب

سوهان چوب ها برای اصلاح سطوح درهم استفاده می‌شوند، اما می‌توانند به عنوان ابزار شکل‌ دهی مستقل نیز عمل کنند. برای اکثر کارهای نجاری، ما از سوهان های چوب نسبتاً درشت استفاده می کنیم، مانند مواردی که در سمت پایین نشان داده شده است. در اکثر سوهان های چوب، اندازه دندان متناسب با طول ابزار است. هر چه ابزار طولانی تر باشد، دندان ها بزرگتر می شوند. سوهان های گرد چوب 6 اینچی و 8 اینچی در کارگاه های چوبی کاربرد بیشتری دارند، زیرا 10 اینچ کمی بیش از حد تهاجمی است. سوهان های چوب دو برش بهترین گزینه برای نجاری هستند. (چون دندان‌های سوهان های چوب کوتاه‌تر و ظریف‌تر به سرعت با خاک اره مسدود می‌شوند، ما آنها را برای فلزکاری توصیه می‌کنیم.)

سوهان های چوب با ضربه فشار بریده می‌شوند، اما نحوه تغذیه ابزار در سراسر کار می‌تواند بر سرعت و کیفیت برش تأثیر بگذارد. تغذیه ابزار به سمت پایین و به صورت مورب در سراسر چوب، همانطور که با سوهان انجام می شود، برای شکل دهی و فرینگ کلی مناسب است. برای شکل دهی خشن تر (عکس C)، می توانید سوهان چوب را به صورت عمود بر روی کار تغذیه کنید، که به آن "سوهان چوب متقاطع" می گویند. برای داشتن سطحی صاف تر، فایل را موازی با دانه اجرا کنید که به آن "تقسیم-براده کردن" می گویند (عکس D).

 

 

دندانهای سوهان چوب را تمیز کن

فرچه سیمی یکی از لوازم جانبی ضروری است. از سمت نایلون برای تمیز کردن سوهان ها و از سمت موی سیمی برای تمیز کردن سوهان چوب ها استفاده کنید. می‌توانید از یک میخ فلزی یا ناخن تکمیلی برای تمیز کردن زباله‌های سرسخت دندان‌های سوهان استفاده کنید، اما هر گونه فلزی – حتی موهای برنجی – در نهایت دندان‌های سوهان شما را کدر می‌کند.

 

 

سوهان های فلز کاری

همانطور که همه ما می دانیم، کارگران نجاری اغلب با فلز و همچنین چوب کار می کنند. سوهان ها می‌توانند کارهای دوگانه انجام دهند، اما وقتی یک سوهان روی فلز استفاده می‌شود، دیگر به خوبی روی چوب کار نمی‌کند. به همین دلیل، ما پیشنهاد می کنیم روی یک مجموعه جداگانه از سوهان ها برای کارهای فلزی سرمایه گذاری کنید.

سوهان های فلزی در دو نوع پیکربندی دندان موجود هستند: تک برش و دو برش . سوهان های تک برش دارای یک مجموعه واحد از دندانه های موازی هستند. سوهان های دو برش دارای مجموعه دوم و متضاد دندانه هایی هستند که یک الگوی الماس ایجاد می کنند. ما ترجیح می دهیم از سوهان های آهن تک برش برای صاف کردن و پالایش سطوح فلزی مهم استفاده کنیم. هنگامی که نیاز به حذف مقدار زیادی فلز در طول شکل دهی اولیه یا نصب اولیه داشته باشم، با یک سوهان آهن دو برش شروع می کنم و سپس با یک سوهان تک برش برای سطح تمام شده ادامه می دهم.

علاوه بر این، سه اندازه دندان وجود دارد: سوهان آهن بسیار زبر (درشت ترین)، برش دوم، و صاف (بهترین). می‌توانید سوهان های آهن کوتاه‌تر با دندان‌های بزرگ‌تر را خریداری کنید، اما در بیشتر فروشگاه‌ها، سوهان های موجود در انبار در ترکیب‌های دندانی با اندازه معمولی فروخته می‌شوند.

سوهان زرگری

سوهان زرگری ها ابزارهای باریک و دو طرفه ای هستند که به اشکال متضاد منحنی شده اند. آنها برای ورود به مناطق تنگ و انجام کارهای جزئی یا تمیز کردن کنده کاری مناسب هستند. آنها در طیف گسترده ای از پیکربندی ها، از جمله تخت، گرد، نیمه گرد و مثلثی فروخته می شوند. (سوهان زرگری ها با دندان های سوهان یا سوهان در دسترس هستند. )

برای استفاده از سوهان زرگری، ابزار را مانند یک مداد نگه دارید، با انگشت دست دیگر خود فشار وارد کنید و حرکات را به صورت عقب و جلو انجام دهید. مسلماً کار سوهان زرگری می تواند خسته کننده باشد. چون صورت برش کوچک است، کار به کندی پیش می رود و دندان ها به سرعت گرفتگی می کنند. با این حال، به دلیل توانایی آنها در پاک کردن علائم ابزار دور از دسترس ابزارهای بزرگتر، آنها را در فروشگاه اینترنتی ابزار آلات رضوان دست می آورند.

 

سوهان های ایوازاکی

سوهان های Iwasaki که یک ورود نسبتاً جدید به دنیای ابزارهای شکل دهنده چوب است، شایسته ذکر ویژه است. اگرچه این ابزارها از نظر فنی سوهان می‌شوند، اما این ابزارها مانند سوهان‌ها به شدت برش می‌دهند و همچنان سطوح فوق‌العاده صافی تولید می‌کنند. راز در لبه های برش است. دندان های سنگ خورده شده و حکاکی شده شیمیایی مواد را برش می دهند و به جای گرد و غبار، تراش تولید می کنند. علاوه بر این، الگوی شیار با برش مورب به بیرون ریختن مواد قبل از مسدود شدن دندان‌ها کمک می‌کند و مانند چیپس‌شکن‌های مینیاتوری عمل می‌کند. (آنها برای چوب و پلاستیک خوب هستند، اما حتی به استفاده از آنها روی فلز فکر نکنید.)

 

 

فایل های Iwasaki در طیف گسترده ای از اندازه ها و تنظیمات موجود هستند. تمام سوهان ها دارای لبه های "ایمن" (بدون دندان) هستند که به آنها اجازه می دهد تا بدون ایجاد زخم روی سطوح مجاور کار کنند. این سوهان ها هنوز هیچ ابزاری از مجموعه استارتر ضروری من پیدا نکرده‌اند، اما گزینه‌ای جذاب و مقرون‌ به‌ صرفه برای کارگران نجاری هستند که برای یک سوهان دست‌ ساز صرفه‌جویی می‌کنند.

 

از خود و ابزار خود محافظت کنید

شما می خواهید دسته هایی بسازید یا بخرید تا در هنگام کار با این ابزارها از دست های خود در برابر آسیب محافظت کنید. دستگیره های کمکی برای گرفتن ابزار در انتهای آن فروخته می شود، اما یک نوار چسب نیز این کار را انجام می دهد.

برای محافظت از سوهان‌های آهن و سوهان های چوب آن‌ها را در یک قفسه یا رول ابزار نگهداری کنید تا از برخورد لبه‌ها به یکدیگر جلوگیری کنید. زنگ زدگی همچنین می‌تواند به کدر شدن زودرس کمک کند. برای نگهداری طولانی مدت، استفاده از جعبه ابزار مهر و موم شده با VCI (بازدارنده خوردگی بخار) را در نظر بگیرید. روغن ها و سایر روان کننده های جمع کننده گرد و غبار نباید استفاده شوند زیرا دندان ها راحت تر بار می شوند و نیاز به تمیز کردن مکرر دارند.

 

 

مجموعه پیشنهادی برای شروع کار با سوهان چوب و سوهان آهن

با توجه به اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف دندان سوهان های چوب و سوهان‌های آهن، انتخاب یک مجموعه شروع کننده برای شکل‌دهی و صاف کردن می‌تواند کاملاً گیج‌کننده باشد، اما نگران نباشید. شما می توانید یک ست شروع مناسب با قیمتی که برای یک هواپیمای دستی ممتاز می پردازید بسازید. در اینجا لیستی از ابزارهای کاربردی من است.

1. سوهان الگوسازی

سوهان یک الگوساز با کیفیت یک سرمایه گذاری است. بهترین ابزاری را که می توانید بخرید بخرید، از آن مراقبت کنید، و این ابزار برای سال های آینده با انواع کارهای شکل دادن و مجسمه سازی مقابله خواهد کرد. سوهان ها در پیکربندی های سوهان تخت چوب، سوهان چوب نیمه گرد و سوهان چوب گرد موجود هستند. به نظر ما یک سوهان چوب نیم گرد مفیدترین است.

 

2. سوهان آهن گرد تک برش 8 اینچی

برای وارد شدن به شعاع های تنگ و بزرگ کردن سوراخ ها در پروژه های نجاری مناسب است. خرید ثانویه برای کارهای فلزکاری، مانند براده کردن تیغه های خراش منحنی و اتصالات سخت افزاری را در نظر بگیرید.

3. سوهان چوبی درشت نیم گرد 10 اینچی

اگرچه معمولاً پس از شکل دهی اولیه با سوهان الگوساز استفاده می شود، این سوهان چوب می تواند به عنوان یک ابزار شکل دهی مستقل برای کارهای سبک عمل کند.

4. سوهان نیم گرد 8 اینچی دو برش

 اغلب از این سوهان آهن نیم گرد برای تمیز کردن سطوح بعد از کار روی آنها با یک سوهان آهن نیم گرد 10 اینچی استفاده می کنم، اما می توان از آن برای کارهای معمولی شکل دادن فلز نیز استفاده کرد.

5. سوهان آهن تک برش 10 اینچی

اگرچه این ابزار مورد استفاده من برای تراشیدن لبه های اسکرابر کابینت و انجام سایر کارهای فلزکاری است، اما برای بسیاری از کارهای مربوط به شکل دادن به چوب به همان اندازه مفید است، بنابراین دو عدد بخرید.

6. سوهان آهن گرد 8 اینچی

این سوهان آهن گرد باریک برای کارهای کوچکتر شکل دادن فلز مانند ایجاد خراش و قالب گیری تیغه های هواپیما عالی است. همچنین برای تمیز کردن لبه های سخت افزار و ماشین آلات فلزی مفید است.

7. مجموعه سوهان زرگری

این سوهان های بسیار کوچک برای شکل‌ دهی پیچیده و تمیز کردن فلز و چوب ضروری هستند، از جمله صاف کردن لبه‌های اره‌ای.

سایز بندی:
از سایز 6 تا 14 اینچ
نوع:
سوهان چوب مدل نیم گرد
دسته:
ندارد
کشور سازنده:
چین
کاربرد:
مناسب انواع چوب
افزودن نظر