ارسال رایگان با پست به سراسر کشور برای خرید بالای ۸00 هزار تومان



سوهان آهن تخت

سوهان تخت مخصوص آهن و سایر فلزات

نوع محصول : ابزار نجاری و آهنگری

دسته بندی محصول : سوهان

تماس با مشاور به صورت آنلاین : 02166723223

قیمت:

105,000

تومان

درباره محصول
 

مشخصات سوهان آهن تخت

✅ کیفیت عالی

✅ ساخت چین

✅ بدون دسته

✅ از سایز 6 تا 14 اینچ

✅ سوهان آهن تخت با زبری متفاوت

✅ مناسب سوهان کاری انواع فلزات

✅ طول عمر بالا

✅ دارای آج بندی دو ردیفه

 
 

نحوه استفاده از سوهان آهن دستی

در این راهنمای استفاده از سوهان آهن دستی به شما نشان خواهیم داد که چگونه از یک سوهان آهن دستی یا سوهان مخصوص فلزات به درستی برای صاف کردن و پرداخت کردن انواع مواد مانند چوب، پلاستیک و اکریلیک و فلز استفاده کنید. بیشتر در گاراژهای مکانیکی برای تمیز کردن لبه های برش خورده و جوش یافت می شود، آنها همچنین کاربردهای مختلفی دارند، از جمله ایجاد منحنی های روان. با استفاده از تکنیک صحیح، می توانید یک پوشش واقعا تمیز داشته باشید. همچنین در مورد انواع مختلف مانند سوهان سوزنی و سوهان آهن نیم گرد و غیره و اینکه در چه موقعیت هایی باید استفاده شوند، آشنا خواهید شد.

سوهان آهن را کجا می توان یافت؟

سوهان آهن دستی (یا سوهان فلزی که به آنها نیز گفته می شود) معمولاً در یک گاراژ، کارگاه مهندسی، کارگاه فلزکاری یا سایر کارگاه های فلزی مشابه یافت می شود، زیرا آنها واقعاً فقط برای صاف کردن لبه های ناهموار روی فلز و تمیز کردن هستند. جوش می دهد. آنها را می توان تقریباً روی تمام فلزات از جمله فولاد، برنج، مس و غیره استفاده کرد. و همچنین پلاستیک و اکریلیک.

برخلاف سوهان نجاری که به آن سوهان چوب می گویند (جایی که دندان ها از هم فاصله زیادی دارند)، یک سوهان آهن دارای دندانه هایی بسیار نزدیکتر به یکدیگر است که به صورت مورب در سراسر تیغه قرار دارند. از آنجایی که دندان‌ها بسیار ظریف‌تر و کم‌عمق‌تر هستند، این کار باعث می‌شود تا سطح بسیار صاف‌تری داشته باشید.

از نظر فنی، اگر می‌خواهید یک سطح صاف خوب ایجاد کنید، می‌توانید هنگام کار با الوار و سایر مواد مانند MDF از سوهان چوب استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید سریع لایه‌ها را بردارید، سوهان ابزار مناسبی برای استفاده است.

برای این کار می‌توانید از یک سوهان چوب استفاده کنید، اما به دلیل اندازه و ماهیت براده‌هایی که هنگام برنامه‌ریزی چوب تولید می‌شوند، به سرعت دندان‌ها را مسدود می‌کنند و استفاده از سوهان چوب را سخت می‌کنند. دندان‌های پهن‌تری که روی سوهان دیده می‌شود از این اتفاق جلوگیری می‌کند، بنابراین این ابزاری است که باید در این موقعیت استفاده کنید.

به طور مشابه، می‌توانید از سوهان روی فلز استفاده کنید، اما سختی برش، فلز را به شدت مشخص می‌کند و همچنین دندان‌ها را خیلی سریع ساییده می‌کند، بنابراین اگر به دنبال کاهش سریع و آسان موادی هستید که با آن کار می‌کنید، یک فرز باید مورد استفاده قرار گیرد .

ممکن است فکر کنید؛ اگر سوهانی از فلز ساخته شده باشد و شما از آن برای صاف کردن فلز استفاده می کنید، وقتی هر دو از یک چیز ساخته شده باشند، چگونه کار می کند؟ خوب، سوهان ها از فولاد بسیار کربنی ساخته شده‌اند که در حین ساخت تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرند. این فرآیند آن‌ها را بسیار سخت‌تر از فلزاتی می‌کند که روی آن‌ها استفاده می‌شوند، و به آن اجازه می‌دهد تا اقلام نرم‌تری را که روی آن کار می‌کنید صیقل یا صاف کند.

چه انواع مختلفی از سوهان های آهن وجود دارد؟

انواع مختلفی از سوهان آهن موجود است که می تواند برای موقعیت های مختلف استفاده شود. سوهان های آهن می توانند از هر دو طرف صاف، از یک طرف صاف و از طرف دیگر نیمه گرد، کاملا گرد، مربع یا مثلثی باشند. این اشکال اجازه می دهد تا بیشتر انواع شکل دهی انجام شود. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

سوهان آهن تخت دستی

این سوهان آهن سنتی و معمولی است که در اکثر گاراژها و جعبه ابزار یافت می شود. آنها عمدتاً برای وظایف بایگانی عمومی در سطوح صاف استفاده می شوند. از نظر ظاهری مستطیلی هستند و دندان‌هایی در دو طرف بالا و پایین دارند، اما نه در کناره‌ها یا "لبه ایمن"

سوهان آهن نیمه گرد

واقعاً همانطور که به نظر می رسد - این نوع دارای یک طرف صاف است، مانند سوهان آهن تخت بالا و همچنین یک طرف گرد. سمت صاف را می توان به عنوان یک سوهان آهن استاندارد استفاده کرد، در حالی که سمت نیمه گرد برای برش دادن منحنی ها و فرورفتگی ها استفاده می شود. برخلاف موارد فوق، این سوهان آهن نیز به سمت انتهای خود مخروطی شده است تا امکان شکل دهی را فراهم کند

سوهان آهن سه گوش

کاربرد اصلی آنها برای سوهان کاری در گوشه های تنگ و زوایای تند و ورود به فضاهای تنگ است.

سوهان آهن چهار گوش

 مانند سوهان آهن مثلثی، برای وارد شدن به فضاهای تنگ، سوراخ ها و برای تمیز کردن شکاف های زاویه ای بسیار مفید است.

سوهان آهن گرد

برخلاف نیم دور، این سوهان های آهن کاملا دایره ای هستند. آنها به طور کلی بسیار کوچکتر از پسرعموهای نیمه گرد هستند و عمدتا برای برش های دایره ای و سوراخ هایی مانند سوراخ های مته استفاده می شوند.

سوهان آهن چاقویی

کاربرد اصلی این سوهان آهن باز هم قرار گرفتن در فضاهای بسیار تنگ است، اما بر خلاف سوهان های گرد، مثلثی و حتی استاندارد دستی، بسیار نازک هستند به این معنی که می توانید آنها را در فضای بسیار باریک قرار دهید.

سوهان آهن سوراخ کلید یا سوزنی

اینها در اصل نسخه های بسیار کوچک و نازکی از نوع سوهان آهن فوق هستند. موجود در تمام انواع فوق، از نظر اندازه و ضخامت بسیار کوچک هستند و برای کارهای بسیار تنگ و پیچیده مانند مدل سازی، فلزکاری ظریف و غیره ایده آل هستند.

هر شکل از سوهان آهن همچنین در یک سری از "درجات" مختلف موجود است، از خشن (دندان‌های با فاصله وسیع‌تر که برشی خشن ایجاد می‌کنند، به شما امکان می‌دهند مواد بیشتری را در هر ضربه بردارید) تا صاف (دندان‌های ظریف‌تر که به هم نزدیک‌تر شده‌اند و یک روکش صاف ایجاد می‌کنند) .)

نمرات میانی، یا همان برش دوم که همچنین شناخته می‌شوند، یک برش میانی هستند که امکان انتقال نرم‌تر از برش ناهموار به صاف کردن را فراهم می‌کنند.

تلاش برای تبدیل مستقیم از یک سوهان آهن خشن به یک سوهان آهن صاف می تواند کار سختی باشد زیرا خلاص شدن از شر گودهای عمیق تر گاهی اوقات می تواند منجر به بلند شدن بیش از حد شما در یک مکان خاص شود، به خصوص اگر می خواهید شکل خاصی تولید کنید.

نحوه استفاده صحیح از سوهان آهن دستی

نکته اصلی که هنگام استفاده از یک سوهان آهن باید بدانید این است که بر روی ضربه به جلو یا فشار ضربه می خورد و تنها زمانی که در این جهت استفاده شود به درستی کار می کند.

هرگز وسوسه نشوید که سعی کنید از یک سوهان آهن در حرکت به عقب یا کشیدن ضربه استفاده کنید. دندانه های روی تیغه سوهان در جهت خاصی بریده می شوند تا به سمت جلو حرکت کنند، اما در صورت کشیده شدن به سمت عقب می توان آنها را خم کرد که برای همیشه به آنها آسیب می رساند. به یاد داشته باشید که فایل‌ها را نمی‌توان تیز کرد، بنابراین وقتی دندان‌ها آسیب دید، تمام!


در سوهان کاری کار خود را محکم نگه دارید

برای شروع، کار خود را محکم در یک معاون یا همکار محکم کنید. اگر می‌خواهید کمی فاصله بگیرید یا زاویه‌ها یا منحنی‌ها را هموار می‌کنید، ایده خوبی است که از یک مداد یا نشانگر استفاده کنید و تا حد امکان دقیق، نقطه (یا نقاط) را که باید در آن ثبت کنید علامت بزنید.

 

علامت گذاری منطقه ای که باید سوهان کاری شود

این یک راه خوب برای اطمینان از این است که زیاد کم نمی کنید. وقتی از بین رفت، دیگر نمی توانید آن را دوباره بچسبانید! اگرچه این فقط باید به عنوان یک راهنمای تقریبی استفاده شود. اگر بایگانی می‌کنید تا شی دیگری را در خود جای دهید، به طور منظم توقف کنید و دو قطعه را با هم بررسی کنید تا ببینید چگونه پیشرفت می‌کنید.

 

مرحله 1 - سوهان کاری مستقیم

تکنیکی که در هنگام سوهان کاری از آن استفاده خواهید کرد به عنوان "سوهان کاری مستقیم" شناخته می شود. سوهان آهن را با یک دست از دسته آن بگیرید و با دست دیگر آن را از نوک آن بگیرید. فایل را صاف روی کار خود قرار دهید (یا در موقعیت مورد نیاز برای کاری که انجام می دهید، مثلاً یک سطح صاف را پر کنید، یک منحنی ایجاد کنید و غیره) و آن را به جلو فشار دهید، مطمئن شوید که صاف نگه داشته شده است.

نگه داشتن آن در یک زاویه خفیف می تواند باعث شود که لبه های جسم خود را سوهان بکشید، به جای منطقه کامل واقعی که می خواهید آن را صاف کنید یا از بین ببرید.

هنگامی که مقدار مورد نیاز خود را برداشتید یا زاویه یا منحنی خود را به شکل دلخواه خود رساندید، ممکن است متوجه شوید که سطح آن به اندازه ای که می خواهید صاف نیست. اگر اینطور است، دو مرحله باقی مانده است که می توانید از طریق آنها کار کنید.

 

مرحله 2 - سوهان کاری به طرفین

مرحله سوهان کاری به طرفین شامل چرخاندن فایل 90 درجه می شود تا سپس تیغه را در دو طرف کار خود نگه دارید. آن را روی کار خود قرار دهید و روی سطح آن را به سمت عقب و جلو بکشید. این عمل به شما امکان می دهد کار خود را حتی بیشتر هموار کنید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، هرگز نباید از سوهان آهن خود در پشت استروک استفاده کنید و در اینجا به شما می‌گوییم که دقیقاً این کار را انجام دهید. گاهی اوقات لازم است این کار را انجام دهید تا به پایانی که می خواهید برسید، اما به عنوان یک قاعده کلی این کار بدی است و به سوهان آهن آسیب می رساند.

 

 

مرحله 3 - مرحله نهایی

برای اینکه کارتان واقعاً صاف باشد، یک تکه پارچه سنباده (یا کاغذ خیس و خشک اگر روی پلاستیک کار می کنید، کاغذ سنباده درجه یک اگر روی چوب کار می کنید) بردارید و آن را دور تیغه فایل بپیچید. با استفاده از حرکت رو به جلو/عقب که در بالا توضیح داده شد، پارچه را فشار داده و روی سطح بکشید و مرتباً آن را چک کنید تا به آن روکش آینه ای فوق العاده برسید.

همچنین می توانید در حین انجام این کار کمی روغن (اگر روی فلز کار می کنید) به سطح کار خود اضافه کنید تا نوعی "خمیر آسیاب" ایجاد کنید که واقعاً آن را تمام می کند!

 

سایز بندی:
از 6 تا 14 اینچ
نوع:
سوهان آهن تخت
دسته:
ندارد
کشور سازنده:
جمهوری خلق چین
کاربرد:
مناسب انواع فلزات
افزودن نظر