ارسال رایگان به سراسر کشور برای خرید بالای 600 هزار تومان



سنباده فلاپ دیسک شوکا

سنباده فلاپ دیسک مینی و بزرگ زیرکونیوم

نوع محصول : ابزار نجاری و آهنگری

دسته بندی محصول : سنباده

زیر دسته بندی محصول : فلاپ

تماس با مشاور به صورت آنلاین : 02166723223

قیمت:

35,000

تومان

درباره محصول
 

 مشخصات سنباده فلاپ دیسک شوکا

  • دارای دانه بندی 40-60-80-100-120
  • دارای دو اندازه مینی ( 115 میلیمتر ) مناسب مینی فرز و اندازه بزرگ ( 180 میلیمتر ) مناسب فرز
  • ساخت چین
  • دارای آلیاژ زیرکونیم
  • طول عمر بالا
  • قیمت رقابتی

چه نوع سنباده فلاپ دیسکی برای سنباده زنی فلز بهتر است؟

سنباده فلاپ دیسک به طور کلی بهترین صفحه دیسک ساینده برای حذف سریع زواید هستند و فرز، ترکیب و تکمیل را با یک محصول فراهم می کنند. سنباده فلاپ دیسک ساخته شده از روبان ساینده زیرکونیا (یا زیرکونیوم) (به رنگ آبی/سبز) که هم برای فولاد ملایم و هم برای فولاد ضد زنگ طراحی شده اند، برای استفاده در اکثر فلزات از جمله فولاد ضد زنگ ایده آل هستند. سایر سنباده فلاپ دیسک موجود در بازار که از نوار ساینده اکسید آلومینیوم ساخته شده اند برای استفاده در فولاد ضد زنگ مناسب نیستند.

چرا سنباده فلاپ دیسک تا این حد موثر هستند؟


طراحی یک سنباده فلاپ دیسک برای اثربخشی آن در حذف موثر مواد بسیار مهم است. دانه ساینده باید به گونه ای چسبانده شود که تا زمانی که ممکن است به پارچه بچسبد - حذف موثر موادی که روی آن کار می شود را تسهیل می کند، اما وقتی آن بخش از دانه ساینده تمام شد، می افتد و به طور تمیزی مواد تازه را در معرض دید قرار می دهد. مواد ساینده جدید روی سنباده فلاپ دیسک زیرین برای شروع کار روی سطح در دست.

سنباده فلاپ دیسک ها به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از دانه های ساینده در آن ناحیه از محصول، قسمت پشتی لبه بیرونی سنباده فلاپ دیسک از بین برود. این باعث می‌شود دانه‌های جدید در معرض دید قرار گیرد و این ویژگی به سنباده فلاپ دیسک می‌دهد که سطح یکنواخت‌تر و نرخ برش یکنواخت‌تری نسبت به سایر انواع ساینده‌های معمولی ارائه می‌دهد.

سنباده فلاپ دیسک همچنین دارای برش خنک‌تر با سوزاندن و سوزاندن کمتر نسبت به ساینده‌های چسباننده مانند دیسک‌های سنباده هستند. یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی طراحی یک سنباده فلاپ دیسک که به خوبی مهندسی شده است این است که صفحه پشتی باید تقریباً 5 میلی‌متر از لبه بیرونی بایستد - اجازه می‌دهد فلپ‌ها از پشت باز شوند. این دو مزیت مهم را به همراه دارد. در مرحله اول، یک لبه نازک‌تر / ظریف‌تر به ابزار اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز به کاربر اجازه دسترسی به فضاهای تنگ را بدهد. ثانیاً، یک عنصر انعطاف‌پذیری را به کاربر ارائه می‌دهد تا امکان ترکیب دقیق‌تر را فراهم کند تا کار را صاف‌تر کند.

انواع سنباده فلاپ دیسک

سنباده فلاپ دیسک نوع 27 در مقابل نوع 29 فلپ های روی سنباده فلاپ دیسک را می توان به صورت زاویه دار یا صاف روی کار اعمال کرد. شکل سنباده فلاپ دیسک، چه در مرکز مخروطی / فرورفته (نوع 29) و چه مسطح (نوع 27)، ویژگی های عملکرد متفاوتی را ارائه می دهد. دیسک مخروطی نوع 29 دارای یک زاویه اریب کمی به سمت پایین و دور از مرکز دیسک است و برای سرعت و برداشتن تهاجمی استوک بهترین گزینه است - در یک زاویه راحت برای کاربر، در حالی که نوع تخت 27 برای ترکیب و تکمیل ایده آل است.


بهترین دانه ساینده سنباده فلاپ دیسک

احتمالاً مهمترین معیار، نوع ساینده روی سنباده فلاپ دیسک و اندازه شن مناسب است. برای فلزکاری، سه نوع ساینده اصلی وجود دارد:

1. اکسید آلومینیوم: این دانه ماندگاری زیادی ندارد و برای پروژه های کوچکتر که در آن به یک محصول ثابت و کم هزینه نیاز است توصیه می شود. این دانه برای فولاد آلیاژی و فولاد کم آلیاژ بهترین است - این دیسک ها را نمی توان روی فولاد ضد زنگ استفاده کرد زیرا حاوی آهن (Fe) هستند.

2. زیرکونیا - زیرکونیا نسبت نرخ کاهش به هزینه بسیار خوبی را ارائه می دهد. این دانه برای فولادهای آلیاژی بالا، فولاد ضد زنگ و فولادهای عملیات حرارتی مناسب است. فلزات غیرآهنی با کشش بالا این محبوب ترین دانه برای فلزکاران و کاربران DIY است.
دیسک‌های فلپ 125 میلی‌متری اسکاچ بریت - ریز، درشت، متوسط
دیسک های فلپ اسکاچ-بریت

3. سرامیک - اگرچه گران است، اما این دانه سریعترین برش و همچنین بهترین استفاده را از کل دانه برای طولانی ترین عمر، به ویژه در مواد ضد زنگ یا با آلیاژ بالا فراهم می کند.

سایر موارد شامل کاربید سیلیکون - همچنین کربوراندوم نامیده می شود، این دانه برای سنگ مرمر، سنگ، شیشه و فلزات غیر آهنی بهترین است. اسکاچ بریت - اسکاچ بریت برای آسیاب یا سنباده استفاده نمی شود. این ماده برای تهویه سطح و پرداخت تمام فلزات عالی است.

بهترین زبری فلپ دیسک

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، حدود 5 سنگ ریزه بین شن 24 تا 120 وجود دارد. انتخاب سنگ ریزه شما به کاری که باید انجام دهید بستگی دارد. 24 زبری: حذف ذخایر ناهموار 40 زبری: سنگ زنی تهاجمی و حذف جوش (بسیار پرطرفدار) 60 زبری: هنگامی که سنگ زنی و تکمیل متوسط در یک مرحله مورد نیاز است 80 زبری: سنگ زنی سبک با تاکید بیشتر بر روی پرداخت

سنباده فلاپ دیسک: انتخاب و تکنیک مناسب می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند

در هر کاربرد سنگ زنی یا تکمیل فلز، داشتن محصول مناسب برای کار مهم است - خطر حذف مواد بیش از حد را به حداقل می رساند و زمان و هزینه فرآیند را کاهش می دهد. هنگام کار با مواد نازک تر، سنباده فلاپ دیسک اغلب انتخاب خوبی هستند. سنباده فلاپ دیسک عملکرد سنباده زنی قابل اعتمادی را ارائه می دهند، در حالی که امکان ترکیب و اتمام کار ظریف تر را نیز فراهم می کنند.

سنباده فلاپ دیسک با همان نوع دانه‌هایی ساخته می‌شوند که در ساینده‌های چسبانده شده یافت می‌شوند، اما ساختار لایه‌ای آن‌ها حسی بسیار نرم‌تر و بخشنده‌تر به آن‌ها می‌دهد. در نتیجه، آنها برای سنگ زنی و تکمیل یک محصول - در عین حال - ایده آل هستند که به صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می کند. با این حال، آنها برای تکمیل سطوح ناهموار به خوبی کار نمی کنند. دیسک سنگ زنی در اینجا مناسب تر است، زیرا پارچه سنباده فلاپ دیسک می تواند به راحتی گیر کند و/یا پاره شود.

این دیسک‌ها دارای ساینده‌های پوشش‌داده‌شده هستند که دانه‌ها را به یک پارچه پشتی روی سنباده فلاپ دیسک، که معمولاً از پنبه، پلی‌استر یا مواد ترکیبی است، می‌چسباند. سپس این پارچه ساینده به ورقه های کوچکتر بریده می شود و به صورت شعاعی لایه لایه می شود تا سنباده فلاپ دیسک را تشکیل دهد. نحوه عملکرد دیسک فلپ تا حد زیادی به مواد ساینده مورد استفاده و اندازه شن مربوط است. سه نوع اصلی وجود دارد: اکسید آلومینیوم، آلومینا زیرکونیا و آلومینا سرامیکی.

با از بین رفتن دانه ها، سنباده فلاپ دیسک ها فرسوده می شوند، که دانه های تازه و تیز را در زیر نمایان می کند. هنگامی که به درستی استفاده می شود، یک سنباده فلاپ دیسک اساساً می تواند استفاده شود تا زمانی که پارچه تقریباً به طور کامل به رزین ساییده شود.

به طور کلی، دیسک های فلپ برای استفاده در فرز با زاویه راست در زوایای 5 تا 35 درجه طراحی شده اند. سنباده فلاپ دیسک نوع 27 برای تکمیل و کاربردهایی که به زوایای سنباده زنی کمتری از 5 تا 15 درجه نیاز دارند، بهترین است. سنباده فلاپ دیسک نوع 29 برای سنگ زنی تهاجمی تر و با زاویه بالاتر، بین 15 تا 35 درجه بهترین است.

انتخاب بهترین سنباده فلاپ دیسک برای کار و به حداکثر رساندن اثربخشی و طول عمر آن به ترکیب عناصر بستگی دارد. سه عامل اصلی عبارتند از: 1) الزامات پرداخت سطح و زیبایی شناسی مورد نظر، 2) زمان، نیازهای بهره وری و راندمان و 3) هزینه های کار و مصرفی درگیر.


انتخاب بهترین اندازه دانه و دیسک

مهم است که دانه ای را انتخاب کنید که برای فلز در حال برش و شن مناسب برای کاربرد باشد. علاوه بر دیسک های فلپ تک تراکم، دیسک های فلپ جامبو یا با چگالی بالا نیز وجود دارد. این دیسک های فلپ پارچه بیشتری روی خود دارند که باعث می شود ضخیم تر، نرم تر و ماندگارتر شوند. دیسک های فلپ نیز در اندازه های مختلفی ساخته می شوند که از دو تا هفت اینچ متغیر است. یک دیسک دو اینچی اساساً جایگزین یک دیسک ترکیبی می شود و تا 15 برابر استفاده را به اپراتور می دهد.

 

انتخاب مواد ساینده

اکسید آلومینیوم یک ساینده سنتی است که در صورت نیاز به یک محصول ثابت و کم هزینه استفاده می شود، اما رایج ترین دانه ای که امروزه استفاده می شود آلومینا زیرکونیا است. این نوع دیسک فلپ که ترکیبی از زیرکونیا و دانه اکسید آلومینیوم است، بیشترین تطبیق پذیری را برای کمترین هزینه ارائه می دهد. اگرچه در قسمت جلو کمی گران‌تر از دیسک فلپ اکسید آلومینا است، اما مقاوم‌تر در برابر حرارت، سخت و بادوام‌تر است و قابلیت‌های خود تیز شوندگی بیشتری را ارائه می‌کند. انتخاب سوم مواد ساینده آلومینا سرامیکی است. دانه‌های روی این دیسک‌های فلپ به صورت ریز شکسته می‌شوند تا تیزترین لبه‌ها را تامین کنند و در برابر گرما مقاوم‌تر هستند. دیسک‌های فلپ آلومینا سرامیکی نیز گران‌ترین هستند، اما از بین سه نوع، بیشترین طول عمر را دارند.

هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از سنباده فلاپ دیسک سرامیکی، یک اپراتور باید تصمیم بگیرد که آیا افزایش طول عمر ارزش پول اضافی را دارد یا خیر، با در نظر گرفتن جزئیاتی مانند کاهش زمان توقف برای تعویض و کاهش موجودی برای محصولات اضافی. در پایان، هدف یافتن سنباده فلاپ دیسکی است که نیاز برنامه را در بازه زمانی و بودجه مورد نظر انجام می دهد.

استفاده از تکنیک صحیح

برای به حداکثر رساندن اثربخشی و طول عمر یک سنباده فلاپ دیسک، مهم است که از فشار مناسب در زاویه مناسب استفاده کنید. فشار بیش از حد بر روی سنباده فلاپ دیسک زمانی که به اندازه کافی سریع کار نمی کند، می تواند باعث سایش زودرس شود یا منجر به بریدگی، برش یا سوختن شود – زمانی که مشکل واقعی نیاز به دانه درشت تر است. استفاده از فشار بیش از حد نیز می تواند سرعت برش دانه را کاهش داده یا کاهش دهد و به طور ناخواسته دیسک را لعاب کند و آن را بیش از حد صاف کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، دیسک باید دور انداخته شود، حتی اگر تا حدی از آن استفاده شده باشد.

به طور مشابه، سنباده زنی در یک زاویه بسیار تند باعث می شود که اپراتور سخت تر کار کند، زیرا آنها تمام عرض پارچه را درگیر نمی کنند. همچنین می تواند از لبه روی سنباده فلاپ دیسک استفاده کند و در نهایت عمر آن را پیش از موعد به پایان برساند. استفاده از فشار صحیح برای دانه انتخابی به همان اندازه مهم است. به عنوان مثال، یک دیسک 120 گریت ممکن است یک روکش ظریف ارائه دهد، اما زمان بسیار زیادی از اپراتور طول می کشد تا کار را کامل کند. از سوی دیگر، استفاده از یک دانه تهاجمی تر با فشار سبک تر می تواند همان کار را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهد.

به ویژه هنگام تکمیل مواد جوش نازک، مهم است که فلز زیادی را حذف نکنید و در نتیجه ضعف ایجاد کنید. این دلیل دیگری است که چرا استفاده از سنباده فلاپ دیسکی که برای کار خیلی تهاجمی نباشد، بسیار مهم است، به خصوص زمانی که تلرانس های سخت تری مورد نیاز است. زیر بریدن یا خرد کردن مواد نازک می تواند در نهایت قطعه کار را خراب کند. در برنامه‌هایی که این مشکلات واقعی هستند، معمولاً بهتر است از دیسک‌های 60 یا 80 گریت به جای دیسک‌های 36 یا 40 گریت استفاده کنید.

هنگام استفاده از دیسک های فلپ، سعی نکنید به صورت بصری قضاوت کنید که آیا محصول تا حد ناکارآمدی استفاده شده است یا خیر. با توجه به اینکه یک سنباده فلاپ دیسک اغلب می تواند تا رزین استفاده شود، تنها راه واقعی برای قضاوت در مورد نیاز به تعویض آن زمانی است که دیگر موثر نباشد. این بینش واحد، هنگامی که با همه اپراتورها به اشتراک گذاشته می شود، می تواند هر سال هزینه قابل توجهی را برای محصول صرفه جویی کند.

به یاد داشته باشید، حتی اگر دیسک های فلپ یکبار مصرف هستند، اقداماتی وجود دارد که می توان برای طولانی تر کردن قابلیت استفاده آنها انجام داد. در نتیجه زمان توقف کمتر، کار بیشتر و صرفه جویی بیشتر است.

نحوه برش سنباده فلاپ دیسک


برخی از دیسک های فلپ دارای یک صفحه پشتی قابل برش هستند که می تواند به تدریج برداشته شود تا برآمدگی سنباده فلاپ دیسک مورد نظر ایجاد شود. این ویژگی محصول همه کاره تری را برای چندین کار در اختیار اپراتور قرار می دهد و عمر محصول را افزایش می دهد. هر سازنده سنباده فلاپ دیسک توصیه های خاص خود را برای پیرایش دارد. یکی از موارد رایج، حداکثر 3/8 اینچ از لبه صفحه پشتی اصلی است.

 

برای دستیابی به بهترین نتایج، مراحل زیر را دنبال کنید:

یک قطعه تیز از ضایعات فلزی را انتخاب کنید.
سنباده فلاپ دیسک را به سرعت بالا ببرید.
به آرامی سنباده فلاپ دیسک را بلند کنید تا قسمت بالای فلپ (یا آویزان) با آهن قراضه تماس پیدا کند.
با فشار ثابت و کنترل شده مستقیماً به گوشه فلز فشار دهید.

 

این فرآیند ممکن است به تمرین نیاز داشته باشد تا کامل شود، اما در دراز مدت می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند.

 

آلیاژ:
زیرکونیوم اکساید
اندازه:
115 و 180 میلیمتری
دانه بندی:
40-60-80-100-120
کشور سازنده:
جمهوری خلق چین
سنباده فلاپ دیسک شوکا
اشکان مستمند
۱۴۰۱/۳/۲۹ ۰:۲۹

بسیار با کیفیت و کاربردی با تشکر از ابزار رضوان

فروش اینترنتی ابزارآلات و یراق
مدیر ۱۴۰۱/۳/۳۰ ۱۵:۴۵
سپاس از نظر شما
افزودن نظر
محصولات مشابه