ارسال رایگان به سراسر کشور برای خرید بالای 600 هزار تومان



مته الماسه چهار شیار آزارا

مته هیلتی ( مته چهار شیار ) چهار الماس آزارا

نوع محصول : ابزار تراشکاری و سوراخکاری

دسته بندی محصول : مته

زیر دسته بندی محصول : مته و قلم چهار شیار

تماس با مشاور به صورت آنلاین : 02166723223

قیمت:

40,000

تومان

درباره محصول

مشخصات مته الماسه چهار شیار آزارا

✅ چهار الماس

✅ دارای قطر از سایز 4 تا 32 میلیمتر

✅ دارای طول های 110، 160، 260 و 460 میلیمتر

✅ ساخت چین

✅ دو مارپیچه

✅ مقاومت بالا

✅ کیفیت عالی

راهنمای خرید مته الماسه چهار شیار آزارا

✅ برای خرید مته الماسه چهار شیار آزارا، ابتدا در قسمت سایز، اندازه قطر و طول مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در قسمت تعداد، نوع بسته بندی خود را تعیین کنید و سپس فرآیند خرید خود را ادامه دهید.

✅ سایز مته الماسه چهار شیار آزارا، عدد اول بیانگر قطر و عدد دوم بیانگر طول مته الماسه چهار شیار آزارا می باشد.

✅ مته الماسه چهار شیار آزارا در بسته بندی تکی موجود می باشد.

شرایط مرجوع کردن مته الماسه چهار شیار آزارا

✅ مته الماسه چهار شیار آزارا نباید استفاده شده باشد.

✅ مته الماسه چهار شیار آزارا نباید در دستگاه بتن کن گذاشته شده باشد.

✅ مته الماسه چهار شیار آزارا باید در شرایط اولیه خود باشد.

✅ در صورتی که اهمال از طرف فروشنده نباشد، هزینه مرجوعی کالای مته الماسه چهار شیار آزارا به هر دلیلی با خریدار می باشد.

مته چهار شیار چهار الماس آزارا

مته ابزاری کاربردی است که برای ایجاد حفره در ابعاد مختلف به کار می رود و با طول های متفاوتی که ساخته می شود می تواند عمق های گوناگونی را پوشش دهد.

مته های چهار شیار آزارا در دسته بندی کلی مته های الماسه قرار می‌گیرند و برای سوراخ کردن انواع مصالح ساختمانی اصل گچ، خاک، بتن و.... به کار می رود.

ظاهر مته چهار شیار آزارا

تفاوت ظاهری مته های چهار شیار آزارا با مته های آهن در این است که روی سر مته ها یک زائده الماسه مانند دیده می شود. مته های ۴ شیار، ظاهر استوانه‌ای و شیارهایی به حالت مارپیچ دارند در قسمت ابتدای مته الماسه قرار دارد که در بعضی از برندها به شکل تک الماس و در بعضی دیگر به صورت دو الماس متقاطع دیده می شود که اصطلاحاً به ترتیب به آنها دو الماسه و ۴ الماسه گفته می شود.

تفاوت مته چهار شیار آزارا با سایر مته ها

 تفاوت اصلی و بارز مته های چهار شیار آزارا با دیگر مته ها در این است که انتهای مته یا به عبارت دیگر ساق مته یعنی جایی که مته داخل سه نظام قرار می گیرد دارای ۴ عدد شیار می باشد که این شیارها داخل سه نظام دستگاه های بتن کن قفل شده و می توانند ضربه های محکمی را که سه نظام به مته وارد می کند را تحمل کرده و به الماسه منتقل کند و علت نامگذاری این محصولات به خاطر همین شکل ظاهری آنهاست.

دلیل قیمت گذاری مته های چهار شیار

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از اختلاف قیمت میان برخی از اجناس تعجب کرده باشید و برای برخی از افراد ممکن است این سوال ذهن را مشغول کرده باشد که علت این همه اختلاف قیمت چیست شاید دلایل مختلفی داشته باشد که می تواند از ارزان بودن نیروی کار در کشور محل ساخت یا تولید در تعداد بالا عنوان کرد ولی مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت، کیفیت پایین و استفاده از مواد و فناوری ارزان قیمت می باشد. طبیعتاً تفاوت قیمت، نشان دهنده میزان کیفیت و دوام ابزاری است که به خریداران عرضه می شود

مزایای انتخاب مته چهار شیار آزرا نسبت به رقبای خود

مته های چهار شیار آزارا طوری طراحی شدند که هنگام سوراخ کاری کمترین لرزش را به دستگاه و به افرادی که در حال کار هستند وارد کند. مهمترین فاکتوری که بر این قضیه تاثیر گذار است شکل نوک مته و شیار هایی است که روی بدنه مته تعبیه شده اند.

 الماسه مته های چهار شیار آزرا از جنس تنگستن کارباید سخت شده است و به گونه ای طراحی شده که باعث می شود سوراخکاری هرچه دقیق تر انجام شود و بدنه مته سایش کمتری را به خاطر تماس اندک با محفظه سوراخ پیدا کند و هنگامی که عمق سوراخکاری بیشتر شد باعث تخلیه سریع تر گرد و خاک ناشی از دریل کاری میشود. مابین شیارهای اصلی یک خط نازک و برجسته به موازات و در راستای همان شیار ها وجود دارد و در سر تا سر قسمت کار گیر مته دیده می شود که عنوان خاک درار شناخته می شود رود و باعث افزایش خروج گرد و خاک می شود. تمام این موارد در کنار هم باعث افزایش سرعت سوراخکاری میشود و در پروژه های ساختمانی که تعداد سوراخ کاری آنها زیاد است به شدت تاثیرگذار است و از لحاظ صرفه جویی در وقت و هزینه مقرون به صرفه است.

نوک مته چهار شیار آزارا

سر مته های چهار شیار آزرا به صورت چهار الماس ساخته شده است و اینگونه ساختار باعث می شود تا میزان خرد کردن مصالح به دو برابر افزایش پیدا کند که نتیجه اش علاوه بر کاهش دمای نوک مته شیار آزارا ( جلوگیری از سوختن الماسه مته) باعث افزایش طول عمر آن نیز می شود.

شکل شیار مته چهار شیار آزارا

شیار های مته چهار شیار آزارا نیز طوری طراحی شده اند که بتواند حجم بالایی از گرد و خاک و مصالح خرد شده ناشی از دریل کاری را به سرعت به بیرون رانده و تخلیه کند که این امر ضمن افزایش سرعت سوراخکاری مانع از گیر کردن مته داخل مصالح شده و علاوه بر آن باعث سایش کمتر و نتیجه اش افزایش عمر مته چهار شیار آزارا و همچنین دریل است.

هرچه قطر مته و عمق سوراخکاری افزایش پیدا میکند بالطبع زمان سوراخکاری نیز افزایش پیدا میکند.

سایزبندی و طول مته های چهار شیار آزرا

هنگام سوراخ کاری باید در نظر داشت که ما به چه قطر و عمقی برای سوراخ کردن مصالح نیاز داریم.

به طور مثال قصد داریم دیواری را سوراخ و بعد از پیچ و رولپلاک کردن تابلویی را به آن آویزان کنیم و یا سقف را سوراخ کنیم و بعد از آن رول بولت کرده و لوستری را به آن آویزان کنیم در اینگونه سوراخکاری ها ما به عمق کمی نیاز داریم و نهایتاً بیشتر از ۱۲ سانت به کار ما نمی آید و سوراخکاری با عمق بیشتر، ممکن است به دیوار همسایگان آسیب بزند.

برای مطلب بالا مته های چهار شیار الماسه آزرا که طول ۱۱ سانت و ۱۶ سانت دارند بسیار مناسب است.

و یا گاهی ممکن است سوراخکاری هایی با عمق بیشتر نیاز باشد،مثلاً برای رد کردن لوله،سیم برق و امثالهم . در این گونه موارد مته های چهار شیار الماسه آزرا که ۲۶ سانت و ۴۶ سانت دارند بسیار مناسب است.

مته های چهار شیار الماسه ۱۱ سانت آزرا شامل سایزهای ۶، ۷ و ۸ می باشد که قسمت کار گیر آنها حدود هفت سانت می باشد.

مته های چهار شیار ۱۶ سانت آزرا شامل سایزهای ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ می باشد که می توانند سوراخ هایی به نسبت عمیق تر ایجاد کنند و قسمت موثر مته حدود ده سانت می باشد

برای سوراخکاری با عمق بیشتر مته های الماسه چهار شیار ۲۶ سانت آزرا به مصرف کنندگان توصیه می شود که شامل سایزهای ۷، ۸، ۱۰، ۱۲ ،۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ می باشد.

اما اگر نیاز بود که سوراخی با عمق خیلی زیاد انجام شود به صنعتگران و افرادی که در امور عمرانی فعالیت دارند توصیه می شود که مته های الماسه چهار شیار آزرا به طول ۴۶ سانت را به کار ببرند. دامنه سایز بندی این طول از  قطر ۸ میلی متر شروع شده و سایزهای ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۶، ۲۸، ۳۰ و ۳۲ را در بر میگیرد.

مته های چهار شیار آزرا در بسته بندی های پلاستیکی و نارنجی رنگ قرار دارند که به هر تعدادی که مصرف کننده نیاز داشته باشد قابل دسترسی است.

چه نکاتی را باید هنگام استفاده از مته های چهار شیار آزارا در نظر بگیریم

چیزی که باعث می شود مته های چهار شیار آزارا آسیب ببیند این است که هنگام سوراخکاری با قطعات فلزی و اجسام از این قبیل برخورد کند. برخورد نوک الماسه با اجسامی سخت و فلزی مثل میلگرد هایی که درون بتن به کار رفته باعث می شود تا الماسه  سر مته کنده شده و یا لب پر بشود که در این صورت به شدت قدرت سوراخکاری افت پیدا کرده و مته قادر به پیشروی نخواهد بود پس باید هنگام کار با دریل به شدت مراقب بود.

هنگام کار با دریل های هیلتی و بتن کن بهتر است از عینک محافظ و دستکش مناسب استفاده کرد که بر اثر پرتاب ذرات آسیبی به مصرف کننده وارد نشود.

نگهداری از مته چهار شیار آزارا

برای دوام و طول عمر بیشتر مته های چهار شیار الماس آزارا اگر تعداد سوراخ کاری زیاد است از مواد خنک کننده استفاده شود و یا در میان کار با تامل و حوصله بیشتری سوراخ کاری را ادامه داد.

از انداختن وزن و سنگینی زیاد روی دریل امتناع کرد تا مته های بلند با قطر کم تاب برنداشته و لنگ نزند چون در غیر این صورت علاوه بر آسیب به مته سوراخکاری نیز با مشکل مواجه شده و قطر سوراخ مورد نظر ایجاد نخواهد شد.

بعد از اتمام کار بهتر است با فرچه سیمی شیار های مته از انواع ذرات آلاینده و گرد و خاک  پاک شده و تمیز شود. سپس با دستمالی که با روغن های صنعتی آغشته شده است مته را پاک نمایید

سایز بندی:
دارای قطر 6 تا 32 میلیمتر | دارای طول های 110، 160، 260، 460 میلیمتر
نوع:
مته چهار شیار چهار الماس
کیفیت:
عالی
کاربرد:
سوراخکاری بتن و مصالح و سنگ
کشور سازنده:
چین
افزودن نظر